Start Schema Trimmen

Loop je soms al hard en wil je meer gaan rennen dan is dit Trim schema wat voor jou!

Tips en adviezen hardlopen:Neem een hardloopschema dat rekening houdt met de belastbaarheid van de beginnende hardloper.

Spieren, pezen, en botten passen zich langzaam aan de hardloopbelasting (schokken) aan.
Het is dus raadzaam om gedurende de eerste 8-12 weken het hardlopen geregeld te onderbreken met voldoende wandeltijd (1-5 minuten). Het lichaam kan zich dan na de schokbelasting weer wat herstellen.

Het is zeer belangrijk om op een zeer rustig looptempo te lopen. Praten tijdens het hardlopen moet altijd mogelijk zijn.

lekker hardlopen start schema trimmen
Een goed opgebouwd hardloopschema geeft de beginner een steuntje in de rug om met een laag risico op blessures zich aan het hardlopen te laten wennen.

Dit zijn rustige schema’s. Vraag voor de zekerheid advies aan een sportarts want elk persoon heeft een andere conditie en lichaamsbouw en -kenmerken!

Neem altijd zo’n simpel start schema om te gaan trimmen! Zonder erg veel kans op blessures maar wel snel conditie opbouwen en calorie├źn verbranden.

Het motto is: door MOTIVATIE langer blijven HARDLOPEN! Hier zijn GRATIS schema’s en loopvoer over hardlopen. geheel vrijblijvend!

Hoe?
Schrijf simpelweg even je naam en email op hier rechtsboven op deze pagina. Dan kun je direct aan de slag met hardlopen, succes!

Bedankt voor je reactie!

reacties